Zaterdagmiddag 10 september was de sportieve instuif van gymvereniging VKW. Een activiteit waar basisschoolkinderen zonder aanmelding naar toe konden gaan. De leiding had in de sportzaal van de MFA een uitdagend circuit opgebouwd. Een medewerkster van JOGG Drenthe stond klaar met enkele kannen met gepimpt water. Buiten was het stralend weer, zouden er wel kinderen komen? Nou die kwamen er zeker! Ruim dertig kinderen hebben deelgenomen en genoten.

Er waren kinderen bij die  (nog)  geen lid zijn en graag eens wilden kijken hoe het bij gymvereniging VKW is. En er kwamen leden waarbij een aantal een vriendje of vriendinnetje meegenomen hadden.

De kinderen konden heerlijk hun gang gaan en kregen daarbij ondersteuning van de leiding als ze dat wilden. Met rode wangen vertelden de deelnemers enthousiast dat het vooral leuk was om op alle toestellen te kunnen springen “over de rol gaan was leuk”, “ik ben heel hoog in de wiebelende ladder geklommen”. Ze  hadden nieuwe dingen geleerd. “Mama ik kan nu de salto kijk!” en vonden het leuk en gezellig “het was leuk dat je vrienden en vriendinnen mee mocht nemen”. “Ik vond het echt leuk dat we met freerunners, turners en kinderen van gym en Move4FUN samen waren”,  “zet je er ook bij dat de beste freerunners meededen? ” vertelden enkele trotse freerunning leden. De middag werd afgesloten met slagbal waarbij de honken uit gymtoestellen bestonden. “Wij sloegen een bal op de tribune en hadden een homerun”. De sportieve instuif was een groot succes. En volgens de deelnemers “is gymvereniging VKW een sportieve en gezellige club”.